Mart 30, 2009

PAtLıCAn BoRAni


Kuzenim tarif istemişti, ben de bir taşla iki kuş vurmayı hedefleyerek blogda yayınlamayı düşündüm... Umarım hoşunuza gider. Bizim ailede her sofrada olan bir mezedir BoRaNi ...

5-6 patlıcan kaynayan suya atılarak haşlanir... TAbii ki tamamı soyularak Zeyno'cum.. aa bi de tuzlu olucak su :) efendim iyice haşlandıktan sonra tel süzgece alınıp iyice süzdürülür. Haşlanıp süzülen patlıcanlar bir kösede beklerken...
Alırsın eline bir tencere, koyarsın ateşe :)) biraz zeytinyağı ve bir tahta kaşık tepeleme unu çevirirsin kafana göre... sonra da patlıcanları bu meyanenin içine katarsan, gerekiyorsa tuz ilave ederek... işte bitti borani...
Sonrasında sadece tabağa ince bir tabaka halinde yaymak ve üzerine sarmısaklı yoğurtla, kırmizi biberin rengini verene kadar ısıttığın zeytinyağını dökmek kalıyor

2 yorum:

  1. süper bir tar,f ben bunu bir restoranda yemiştim ama nasıl yapıldıgını bilmiyordum ellerinize saglık hemen deneyecegim...

    saygılar...Gizlicicek

    YanıtlaSil
  2. Ben, hiçbir restoranda denk gelmedim? Ayrıca da merak etim neresi diye, hatırlıyor musunuz?

    YanıtlaSil